Az MLSZ elégedett a megújult MOL Magyar Kupával

2021. június 04.

Nem a MOL belépése volt az egyetlen változás a Magyar Kupában, a kupasorozatot teljes egészében újragondolta a Magyar Labdarúgó Szövetség. Míg az arculati és kommunikációs változásokat a MOL szervezte, a lebonyolítás is átment jó néhány változáson. Ezekről kérdeztük Sipos Jenőt, az MLSZ szóvivőjét.

Hirdetés

“Úgy gondolom, a koronavírus által okozott nehézségek ellenére jól vizsgázott az új lebonyolítási rendszer, hiszen csak pozitív vélemények jutottak vissza hozzánk a változásokat illetően” - mondta az MLSZ kommunikációs igazgatója a molkupa.hu-nak az új lebonyolítású MOL Magyar Kupa első teljes szezonja után.  

“A legfontosabb változás az volt, hogy minden fordulóban egy meccsen dőlt el a továbbjutás, amitől azt vártuk (és kaptuk), hogy izgalmasabbak lettek a párharcok. Nagyobb esélyt kaptak a kiscsapatok, és sokan éltek is a lehetőséggel, ugyanakkor a változtatással azt is elértük, hogy a nagy klubok is komolyabban vették a sorozatot.”

Az utóbbi megállapítást támasztja alá, hogy bár valóban voltak messzire jutó kiscsapatok, egyetlen NBI-es csapatot sem ejtett ki alacsonyabb osztályú csapat. Az egymeccse párharcok pedig olyan meglepetéseket hoztak, mint hogy a Fradi saját pályáján esett ki a bajnokságban messze mögötte álló MOL Fehérvár ellen, az akkor éppen a kiesés ellen harcoló Újpest pedig szintén idegenben ejtette ki a bajnoki ezüstérmes Puskás Akadémiát.

Legyen ünnep minden kupameccs

Egy újabb fontos intézkedés volt, hogy a szurkolók kedvéért hétvégén is rendeztek kupafordulókat, ezzel is emelve a sorozat rangját. Az ötlet mögötti gondolat próbáját azonban a koronavírus lehetetlenné tette.

 

“Voltak azért így is jó hangulatú mérkőzések, a novemberi lezárások előtt már láthattuk, hogy igenis van igény az alacsonyabb osztályú klubok részéről, hogy hétvégén fogadhassák nagynevű ellenfeleiket. Azt szerettük volna, hogy az ilyen mérkőzések ünnepnapok legyenek a kisebb klubok számára, és ennek a jövőben nagyobb szerepe lesz, mert reményeink szerint a következő kupasorozatot már végig nézők előtt tudjuk rendezni” - mondta Sipos.

“A bajnoki naptár természetesen nem engedi meg, hogy minden fordulót hétvégén rendezzünk, de amikor lehetőség adódott, törekedtünk rá, hogy kiszolgáljuk a szurkolókat, és ez novemberig sikerült is.”

“Fontos volt, hogy abszolút méltó körülmények között, a Puskás Arénában tudtuk megrendezni, és bár hétfőn tartottuk a finálét, a körülményekhez képest sok néző és jó hangulat volt, ami megerősített minket abban, hogy jó úton járunk a kupasorozat megújításával. Az érdeklődés természetesen nemcsak a stadionban, hanem a tévénézők számán is mérhető volt, sok embert érdekelt a finálé.”

Az arculat is megváltozott

Sipos elmondta, az MLSZ-nél rendkívül elégedettek voltak a kupasorozat új arculatával, amibe beletartozott honlapunk elindítása, az Út a Puskásba magazinműsor, illetve a MOL kommunikációs csapatának munkája.

Kiválasztott cikk: Az óriásölőknek kedvez a MOL Magyar Kupa új kiírása

“Nagyszerű partnere a sorozatnak a MOL, hiszen ahogy a MOL Magyar Kupa, úgy a vállalat is az egész országot lefedi. A külső megjelenés, a sorozat kommunikációja és  marketingértéke folyamatosan javul, örülünk, hogy ilyen kiváló partnerrel dolgozhatunk együtt a Magyar Kupa presztízsének emelésén” - mondta Sipos. 

Hirdetés